fredag 8 maj 2009

Vad gör dig glad?...



Min snälla chef beordrade mig imorse. ;o)
Välj ett smycke, och gör det till ditt eget. En vårpresent från oss för att du är så jäkla duktig!
Ovan blev resultatet.
Tyvärr blev det inga vidare bilder, men undrar om jag inte skall se till att ta en bild "på"?..

Det sitter så alldeles ljuvligt om min hals.
Efter mycket övervägande valde jag ormkedjan trots dess smått ömtåliga utförande.
Den är ju så vacker ändå!...

Typsnittet valde jag för att det ser lite "handskrivet" ut, och satte bokstäverna med något större mellanrum än jag brukar just för att jag ville att texten skulle stå runt om hela.Som grädde på moset och för att solen skiner så klart idag satte jag i tre stycken stenar också. En för varje älskad unge förstås!

Jag har även bestämt mig för att göra ett par berlocker så att man kan kombinera "festlook" med vardagslook.

Nu är jag så glad, så glad!

Vad gör dig glad?
Vad är det som får ditt hjärta att sjunga? Visst kan det såklart vara olika saker vid olika tidpunkter, men omo man känner efter i nuet - för det är där vi lever och det vi kan påverka - vad är det då?...

Att unna sig en egen stund och fundera på vad som gjort en glad den närmsta tiden kan göra susen för en fortfarande vinterkyld själ.
Det är viktigt - tro mig - att känna glädje varje dag. Och att känna att man faktiskt bryr sig om sig själv och sina tankar.
Sina nära och kära får man förstås inte glömma och det tror jag inte man gör heller.
Inte alls!

Dock är det nog så att vi alltför ofta missar oss själva i strävan att göra de vi älskar lyckliga...
Vad känns väl härligare i en mammas själ, än att se sina älskade barn stoja, ta för sig av livet, upptäcka, skratta och se på sin mor med kärlek i ögonen?..

Skulle det barnet inte vilja att sin mamma också såg miraklen med knoppar som brister, det fantastiska med hur sandkakor som formligen sprängs av en liten spade, och som skrattar tillsammans med sin familj?...
Se nu till att diktatorn i dig får tala en stund och tala om för dig vad just du behöver just nu.
Låt chefen i Aktiebolaget "Jag-Människa" få sin röst hörd.

Jag blev glad av ett par timmar i min silververkstad med ett halsband som resultat.
Snart efter lunch skall jag bli glad av en promenad i vårsolen också!

Kram!!

2 kommentarer:

Sandra R sa...

Vilket vackert halsband!
Jag blir glad av de saker du skriver om. Vardagens små ting och allt det som händer i naturen hela tiden. En blommande knopp, ett singlande löv, en vattendroppe på näsan eller när min son klappar mig på kinden.

Tina - alskadebarn.se sa...

Hej Sandra!
Vad glad jag blir! -Igen!...

Önskar dig och de dina en fin helg!