lördag 23 maj 2009

Laddning...




En hel laddning smycken har det blivit.
Högtryck i verkstaden och beställningsbekräftelser nu inför studenten och morsdag.
Många födelsedagar också.

Jag är trött idag. Jättetrött.
Solens morgonstrålar smög sig in i rummet tillsammans med min 2½åring.
Hoppa i sängen där mamma och pappa ligger och trynar, Jätteroligt!!...

Vi laddade med frukost, sedan packade vi väskorna.
Bad på Fyrishovs äventyrsbad!
Vattenrutschbanor, varma bubbelpooler och fontäner.
Lilleman och jag började i lugna hörnan. Jag satt på huk i vattnet och lockade, till slut kom den lille spenslige mannen iförd armpuffar i och började småsimma.
Joel och pappan gav sig i kast med den högsta kanan såklart.

Vi badade i nästan tre timmar med en paus för lite bullar och saft.
Själv satt jag och längtade efter kaffe...
Lyckliga rödkinade barn sattes i bilen och pappan rattade hem genom regnet.

Förutseende hade även pappan handlat en barnfilm och vi lade oss alla fyra på storasängen, drog för rullgardinen och bänkade oss tätt tillsammans.

Emil är fortfarande hos mormor och morfar. Nu börjar min längtan efter honom kännas fysiskt... Han kommer hem imorgon...

Min kropp är trött och jag känner att jag vill sova.
Idag gjorde jag två fel i verkstaden...
Ett "A" i slutet av en mening kom snett, jag kände hur stansen gled precis som jag sänkte högerhanden i ett kraftigt slag.
Snett.
Kassera.
Börja om.
På det andra satte jag ett "P" på fel ledd?!...
Kassera.
Börja om.

Jag minns en dag då jag precis lämnat barnen på dagis.
Jag backade ut storchryslern från parkeringen och tryckte in cdknappen.
Vred upp volymen för att överrösta både regnet mot rutan och mina tankar.

Hela bilen och jag själv uppryms av "min gamla musik"!
På raksträckan hemmåt / mot jobbet känner jag hur gaspedalen vibrerar av basen.
Mina händer börjar trumma lite mot lädret på ratten.
Laddar!!!

Hela mitt jag känner hur musiken liksom laddar upp min kropp med styrka och energi!!!
Jag släpper lite på gasen och låter hemfärden ta precis så lång tid som jag behöver.
Njuter. Det är bara jag - musiken och vägen.
Inte en annan bilist så långt ögat når!
Det var så härligt!...

Inga kommentarer: