lördag 30 maj 2009

Kvällsro.

Står på bron och ser ut över mina urnor, krukor, balkonglådor och rabatter.
Häcken står full i syrenblom nere vid vägen.
Idag kom en bil lastade med morsdagspresenter också.
Så nu tronar flera enormt vackra amplar på vår förstukvist.
Och en jordgubbsampel med röda bär på!!

Mörkret sänker sig men jag skymtar ännu solen bortom skogen.
Otaliga fåglar sjunger in kvällen och natten.

I sina sängar sover de djupt mina barn.
Snart skall jag ställa mig i mörkret och låta mig vaggas till ro av deras lugna andetag.
Såsom jag alltid gör varje kväll.

Lilleman ville sova i shorts ikväll. Det har varit en mycket varm och härlig dag.
Några smycken har blivit smidda, klara att levereras med posten imorogn.
Jag har lovat barnen en biltur med caben och tänkte göra den in till posten imorgon innan lunch. Vi kanske köper varsin glass?..

Mannen håller på att ladda i ordning poolen. Trodde det skulle kunna bli bad - om temperaturen tillät - imorgon.
Vi får väl se...

Kvällens timmar känns vackra. Jag har tilltro på livet.
Snart får jag lite hjälp med företaget.
Inte så att jag behöver hjälp att "komma igång".. Tvärtom.
Jag hoppas att jag kommer hinna med mig själv också.
Jag trodde benhårt att jag skulle kunna hinna med att träna minst en timme om dagen då jag startade eget. I alla fal några dagar i veckan...
Liksom ta en powerwalk på morgonen, som skulle utvecklas till jogging som skulle resultera i både bättre kondition, lättare steg och till slut härliga springrundor.
Det är ju så vacker natur härute på landet!
Det är min form av motion, om jag inte får dansa... Springa!

Men att ha eget företag är ingalunda - såsom mitt "att göra smycken". Det är så mycket mer.
Jag önskar många kvällar att ett dygn kunde ha fler timmar!..
Jag älskar ju verkligen mitt liv, med familjen och med företaget.
Mitt liv alltså.
Det är ju helt fantastiskt otroligt jätteperfekt för mig!!

Ställde mig på vågen imorse.
Nu har jag gått ner över 20 kilo...

Jag var en tjockis. Nu är jag lagom.

Beställde en omgång sommarplagg från en internetbutik.
Tyckte jag läste storleksmåtten och allt noga.
Beställde ju förstås mindre plagg än jag skulle gjort förut, men ack!
Varenda plagg var på tok för stort!
Tur att man kan sy. också...;o)
För inte orkar man skicka tillbaks kläderna. De är ju så fina!...

Det blir mörkare ute. Myggen bzzzzar och fåglarna håller på att tystna.
Då..
Först på håll, sedan närmre:
Kookooo...Kookoooo...Kookoooooo...

Vilken saga jag lever i.

Inga kommentarer: