lördag 9 maj 2009

GubbDagis! ;o)


Idag har det varit värsta gubbdagiset här!
*haha* Ni som känner er träffade!...

Det har gasats med motorsågar och kraftsvingats med yxor så spånen stått som hagel i backen!
Stora träd har fallit för gubbarnas iver.

Jag och mina småpojkar har på avstånd betraktat Pappan, Farfar och Morfar såga ner massor av träd och klyva berg av ved.
Vi har burit ris, och vi har grillat korv och kokat kaffe.
passat upp, kan man säga.
Hjälpt till.

Eller hur säger man?..
Hur säger man egentligen om saker som att "hjälpa till"?...

En pappa som passar sina barn.
"En karl som hjälper till hemma".
Finns det sådana???

Är det att "hjälpa till" då man gör saker man verkligen borde?...
Usch, så krångligt det blev nu...

Vi hann med pronemader också!
Tog morfars Nisse den-stora-svarta-snälla laberadoren till några kojor utspridda i skogarna häromkring.
Vandrade genom blåbärsris och kollade in kottfarmar.
(Eller, tja- högarna med kottar som hungriga ekorrar rensat färdigt...)

Vi har - barnen har - letat vinbärssnäckor och jag uppskattar att de hittade och plockade ett femtiotal.
Men då jag undrade om de plockade sin middag lät de sniglarna återgå till sitt, och plockade inga fler...

Jag har inte ens varit ute i verkstaden, men det har bivit en del jobb här vid datorn.
Beställningarna fortsätter komma in oförturtet till min stora glädje.

Solen är på väg ner bakom skogen på andra sidan ängen.
Barnen sover, trötta efeter en hel dags hårt dagsverke.
Återstår lite vuxen, egentid.

Jag avslutar härmed, och önskar alla en fin lördagskväll!

2 kommentarer:

Lotte sa...

Ja, då har ni ved ett tag framöver då kan tänkas? ;)Min stackars gubbe får inget serverat när han fäller, kapar och klyver... det är typ hans jäkla uppgift, haha! *elaka hustrun*

Tina - alskadebarn.se sa...

*hahaaaaaaaaa*
Eller:
*Mooahahaaa*