söndag 18 november 2007

Chokladmage.

Känner att jag måste sitta ner en stund.
Har ett stort immigt glas vatten bredvid mig.

Rummen gungar sakteliga och jag kippar lite efter luft.

Bredvid glaset ligger ett berg av Riessenpapper.

Den söta, lite unkna smaken av smörig, men dov mörk chokladsmak ligger fadd mot min tunga.
Jag mår illa...

Har moffar i mig en hel påse. Liksom toksvullat!...
Jag som lovat mig själv att slippa käka sött och godis på andra dagar än lördagar.
Datumet lyser knallrött mot mig i almanackan. Söndag.

Liksom hånfullt; Pilutta dig, du skulle ju inte ha stoppat i dig alla kolarna!
Sväljer ännu en klunk livgivande vatten från vår egen brunn.
Vi har fantastiskt vatten, men jag sörplar det mest just nu för att dränka äckelkänslorna jag fått av all choklad.

Går till badrummet och brostar mina tänder.
Hjälper en stund.
Berget med omlagspapper ligger nere i blöjhinken bland resten av bajset från min lilleman idag.

Vatten igen.
Mina fingrar blir blöta av kondensen på utsidan av glaset.
Jag håller det mot min tinning.
Ångrar mig så. Varför kunde jag inte låta bli?...

Kollar skrivbordet om det inte finns en liten ensam kola kvar. En till bara....

Det finns ingen. Jag har dammsugit påsen.
Usch...

Men imorrn, då skall jag låta bli allt vad sött heter.
Ja, förutom mina toksöta ungar då förstås...

Inga kommentarer: