söndag 25 november 2007

MiniSemester!!

Rattade Chryslern genom skogen på små vägar i zickzack.
Bakom mig i baksätet satt kidsen, överlyckliga!

På väg till Öregrund! Östkustens diamant!
Mormor och morfars nybyggda villa med utsikt både över hav och kyrkogård var destinationen!

På lördagsmorgonen öppnade jag mailkonoto och svarade på allal tjugo beställningar och frågor som kommit in under natten.
Mailade bilder, och beställningsbekräftelser.

In-kontot vågade jag faktiskt inte öppna. Då hade det väl inte blivit någon semester!
Trots att jag har tio dagars leverenstid efter registrerad betalning, och således alltså flera dagar tillgodo, så avskyr jag att skjuta saker på framtiden och sätter helst igång ögonabums!

Men, man får ju heller inte skjuta lite ledighet och en minisemetser fram alltför långt heller!...
Allt arbete i syateljén och silververkstaden var verkligen värt en helgs vila, tyckte jag och hela familjen!

Nu var det alltså dags!

Väskor packade och extrakläder med.
Tandborstar och leksaker. Glada. Vi sjöng flera verser och tittde ängar och kikade efter djur.
På traktorer som i arla morgontimma denna lördag stretade över åkrar och kullar.

När barnen ledsnat på mammas gapande från framsätet räddade pappan dem (och sig själv) genom att slå igång en film.

Alltså, man tror att man köper dyra leksaker till sina barn men jag är fullständigt övertygad att det är vi föräldrar som köper oss tid. Lite egen tid med lugn och ro.
Det får kosta.

För övrigt måste jag bara säga att den där Dvdn med två skärmar är ett av de bättre köpen vi köpt "till våra barn."
Så många mil, och så lite gnäll!!

Mina föräldrar - mormor och morfar - köpte vacker villa en åtta, nio mil härifrån. Det är långt..

Vägen kändes underbar, utan trafik nästan alls.
Vi passerade hästhagar, parkeringsfickor, fartkameror och hus där det lyste ljusstakar och julstjärnor i fönstren redan.

När vägen tog slut och vi var framme spred sig ett härligt solljus över en vidpinad vintervacker bygd i Öregrund.
Små röda fiskestugor och gamla trähus.
Skeppsankaren uppradade längs vägen och båtar på praktiskt taget varenda tomt.

Mormor och morfar väntade på bron med öppna famnar och våra barn kastade sig glatt däri.

Kaffe, och små hembakta kakor. Levande ljus och så mycket kärlek.

Sedan tog vi en lång promenad ner i hamnen.
Min lille ettåring nedbäddad i Bugaboon som pappan drog stolt.

Vi lekte kurragömma i små gärnder och skogstigar när vi vandrade, jag och mina två snart 5åriga busar.
Bakom träd, och husknutar.
BUUUU!!!

Skrattade så mina tårar rann!!

När vi kommit hem igen med kidner röda av leklust och vind hade mormor middagen klar.
Förrätt, varmrätt, och så Uffes Pavlova med jordgubbar intogs under vänligt tjatter och i goda vänners lag.

När jag kröp ner i min säng bredvid resesängen och min älskade bebji kände jag mig så lycklig!!!
Vi sov hela natten!

Inga kommentarer: