lördag 3 november 2007

Ikväll Brinner Ljus...

Lågorna fladdrar i vindraget från mina älskade ungar på sina Bobbycars.

Vi har tänt ljus i hela huset nästan.
Ljus för min hund jag växte upp med.
Ljus för min farfar som aldrig hann träffa sina barnbarn, men som liksom visste - innan jag gjorde det själv.
Ljus för min mans farföräldrar.
Ljus för min mormor och morfar.
Ljus för min bästa väninnas trettonårige Sebastian.
Ljus för de själar som inte längre finns med oss på jordelivet, men som vi känner, om vi känner efter riktigt mycket...

Det brinner lågor i lyktor som påminner oss om vad som varit, de som vi älskat och som vi fortfarande älskar innerligt.
Det brinner ljusstrålar i mina älskade barns ögon, som livsglädje och löften om vad livet kommer att innehålla.
I mitt hjärta brinner en glödande kärlek så innerlig och så varm.

Mina tankar är hos mina vänner, de jag älskar.

Ikväll är ingen ensam.

Inga kommentarer: