onsdag 7 november 2007

Jag har en Skattkista!

Ibland blir man bara så lycklig!
Jag tycker verkligen om att göra människor glada, och gör det att jag blir glad själv.

Men när jag får mail från någon som verkligen uppskatter ens ansträngningar, och låter det formligen lysa ut ut mailet hur glad denna/ denna blivit, jag då blir man sådär nästan löjligt toklycklig!....

Jag har en skattkista att gräva ur, om jag skulle känna mig låg och nere!
Sparar alla sådana mail inför framtiden, och hämtar abretsglädje och inspiration ur de här mailen!

Försöker självl att vara synnerligen noggrann och talar gärna om att jag uppskattar bra service, hjälpsamhet, ett leende, eller när någon är vänlig mot någon annan.

Jag tror vardagen blir lite roligare om vi blir ännu bättre på att ta hand om varandra.

Alltså, hur svårt kan det vara att stråla lite mot honom som håller upp dörren åt en?
Är det jobbigt att verkligen mena "Tack så mycket!" åt kassörskan?
Kostar det på att le mot den andra barnvagnsmamman som styr undan så att alla skall få plats på trottoaren?
Hur jobbigt är det att nicka ett tyst "Tack" till bilföraren som stannade vid övergångsstället?
Synnerligen omöjligt att visa "Tummen upp" åt medtrafikanten som hjälpte en i trafiken?

Jag vet inte, men jag försöker i alla fall!...

Inga kommentarer: