lördag 24 januari 2009

Blåsa och snöslask!


Många ringar smiddes i min verkstad natten till fredag!
Sitter med en jätteblåsa på höger pekfinger (skriver lite haltandes...;o)

Tänkte efter fem ringar, att nu får det räcka. Men så hade jag bara dessa tre kvar på listan. Klart de skulle bli klara också.
Jag avskyr verkligen att skjuta upp saker.
(Kanske bäst att ha hål på blåsan så det läker, för det läker väl fortare då?!)

Idag tog jag med en av storpojkarna och lillemannen och for på kalas.
Vägen dit har vi åkt förut, nya fina E4:an.
Men det tycks som om - tydligen!! - att de gjort om.
för då vi kommit en bit på vägen stirrade mig i ansiktet tvenne nya skyltar från vägkanten! Skyltar jag aldrig sett förut!!

Stora, runda Gula med röd kant omkring.
Svarta siffor på rad;
120

Oj, vaknade till ordentligt!
Och gasade på lite i snömodden...

Kalaset var jättetrevligt. Skattjakt, Lotteri och Tårta förstås!...

Andre storkillen som inte ville gå på kalaset (?!) och pappan tog lillbilen till Fyrishov.
Vattenrutschkanor, bubbelpooler och lunch på hamburgerställe...
De hade också en trevlig dag!

Ikväll somnade alla tre grabbarna helt utan bök.

Jag kommer snart att göra detsamma.
Imorgon har jag och mannen ett tufft träningspass inbokat.
Mormor stannar till och passar barnen. *Tack!*

Kul att man finner nöje i att träna tillsammans. Också...

Inga kommentarer: