torsdag 1 januari 2009

Första dagen på det Nya Året!



Nio minusgrader idag den 1 januari!!
Imorse röjde pappan i köket efter vår Nyårssupé.
Ack så god Oxfilé med Potatisgratäng. Synd att man blir så mätt så fort...
Jag klädde kidsen, och plockade med allt de hunnit leka med dagen innan med inte orkat plocka undan.
Vi hann såklart med en skridskotur även igår!
Idag for vi iväg precis efter lunch.
Charlie 2½ år vill inte sova på dagarna efter lunchen längre. Helst vill han förstås inte sova alls...
Det var bitande kallt, och vinden pinade våra kinder.
Charlan iklädd nya varma overallen och de nya varmfodrade vinterkängorna angrep snön och isen med liv och lust.
Emil och Joel har blivit riktigt duktiga på de gånger vi skrillat. Emil drog iväg själv - snabbt - över hela åkern utan att ramla!!

Någon hade spillt (?...) varmchoklad och blåbärssoppa på isen. Om Blåbären trodde jag först att någon ramlat och som jag slagit ut några tänder då jag var liten.
Mjölktänderna, så det gjorde inget....
Chokladen trodde Emil var hunden som varit där några dagar innan som haft diarré.

*skrattar*

Nu är vi hemma och det bränner lite i mina örsnibbar.
Tog min halvdruckna kopp kaffe från fikabordet och smet undan hit till kontoret...
Nu hör jag resten av familjen ligga på bilmattan och brumma.
Det blir en lugn eftermiddag.
Middagen som tillagades igår tog ingalunda slut.
Det finns hur mycket som helst kvar, så det blir en smidig - och god - middag idag också!
Imorgon skall vi hälsa på vänner jag och barnen. Pappan jobbar dag, och jag jobbar kväll. Det blir ju så, när barnen skall få ha vinterlov.
Det var inte många barn som skulle vara på dagis under jul - nyår.
Klart att mina skall vara hemma då! Vi hinner ju jobba i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara smycken du gör. Jag måste kolla närmare på dem. Har 4 barn och skulle vilja ha ett smycke med deras namn på och en lång kedja eller läderrem eller nåt. Rekommernderar du något då det är så många namn?
Jag återkommer.
Mysig blogg du har.

Kramar @nette

Tina - alskadebarn.se sa...

Halloj!!
Fyrstav!
Fyra sidor, plats för fyra namn!
Jätte-jättesnyggt på en lång kedja / rem!

Kika in på www.alskadebarn.se där finns ännu fler bilder!

Jag tackar allra varmast för fina ord om både mina smycken - förstås - och min blogg!