fredag 23 januari 2009

Trillingar??


Fredagkväll.
Ännu en arbetsvecka till ända.
Eller, det hade varit så, om man inte vore egenföretagare som både jobbar och är ledig både i tid och otid! ;o)

I morgon skall vi på kalas!
Till en tjej som är nästan två veckor yngre än mina äldsta.

Vi satt en gång på ett café jag och den mamman - vi umgicks mycket mycket flitigt innan vi fick barn - hade våra småttar i barnstolar bredvid varandra.
Mina grabbar iklädda, från mormor, likadana blå-vitrandiga tröjor, och lille tjejen bredvid i rödrandigt.
Så sött så det föreslog!

Jag passar i en lugn stund på att smita iväg från bordet för att pudra näsan.
Min kompis Kristin har de tre gulltottarna helt under kontroll.

Det här får jag berättat för mig då jag återvänder till bordet.

En äldre, fin dam hade kommit fram till Kristin.
Sagt att Ååååhhh, så sött, är det trillingar?!

Kristin förklarar precis som det är;
Nejdå, de här grabbarna är två veckor äldre.

Varvid damen får ett synnerligen häpet ansiktsuttryck;
Hur lyckades du med det?!

Inga kommentarer: