söndag 18 januari 2009

Igång igen!!


Nu är www.alskadebarn.se igång igen!
Jösses, sicken pärs!

Nyheter, och Gästboken är fortfarade under "underhåll" och kommer snart att börja fungera igen.
Det är inte lätt, men man känner sig allt lite stolt när man lyckats forcera ett stort hinder!

Imorse vaknade jag klockan fem av en lilleman uppe och yrade runt - knappt vaken - jag visade honom sängen igen och han somnade gott om.
Jag också.

Sedan blev jag väckt av pappan, orligt, då han funnit samme man heeeeeeeeelt rödflammig / fläckig!!
Kliade som attans för att säga det milt.
Vi ringde sjukvårdsupplysningen efter att egna eftersökningar på nätet och i läkarböcker givit noll.
Akuttid på husläkarmottagningen om trekvart.

*Att det inte tar slut!!!*

Jag och Emil for in och där konstaterades Nässelutslag.
Med ett Tavegylrecept for vi vägen om jourapoteket och hem igen där resten av familjen låg och såg på morgonteve i våra sängar.

Emil blev snabbt bättre och vår söndag har varit mysig.
Garaget har bivit urstädat, den lilla snö-frostblandning i vår backe utanför har fått rejälv med stryk.
Gräset lyser grönt där numera...;o)

För barnen blev det pannkaka både till lunch och middag. Favoriten näst köttbullar.
Snällt mot oroliga magar, så vi körde på deras önskemål.

Min lillebrors -blivande- fru kom och hämtade Urban, så nu ståtar jag med en nästan tom groventré! Härligt härligt!
bara några småsaker till som skall bort, sedan har vi ett helt rum till där!

Imorgon har jag bestämt att vi är hemma för att kurera barnamagarna ytterligare, så jag hoppas på en lång, härlig sovmorgon.
Jobba får jag göra då pappan kommer hem från sitt jobb.
Han börjar ju runt 02.30snåret och brukar inte vara så sen hem.

Nu är det söndagskväll, och jag har lite mer med bokföringen att göra. Sedan tänkte jag faktiskt joina min man i tevesoffan en stund.
Det har varit mycket den här helgen och jag känner att jag behöver ladda batterierna.

2 kommentarer:

Lotte sa...

Nässelutslag, vad ÄR det för oprovocerad jäkla skitgrej?? Markus fick också det, bara helt plötsligt en natt, gissa om vi sov alls? Han fick det även en gång när vi varit i skogen och jag gissar att den gången berodde det på den enorma vattenpölen han lekte i. Det satt sig dock bara på händerna och lite i ansiktet. Dunka på med tavegyl så försvann det! Tavegyl är en gudagåva.

Tina - alskadebarn.se sa...

Japp, vi fick Tavegyl på recept.
Men, jösses så det SÅG UT!!!
Lille gubben....

Vi har försökt bena i vad det kom ifrån, men inte blivit någe klokare...

Nu är vi hemma med magsjuka.
Men det är bara envägs, bakvägs kvar. Uhhh...
Nästan bara karantän-vägs kvar, men jobbigt!!...