måndag 21 mars 2016

När man gör det man älskar...

Jag minns det där året då lilleman kom.
När mina tvillinggrabbar blev storebröder och jag och Uffe blev trippelföräldrar.
Det året var sommaren varm, dagarna övergick i kväll och det var varmt.
Lilleman väntade till sex dagar över tiden innan han kom.
Liten, men bestämd redan då.
Och de två 3½åringarna, blonda med silkesfjun på benen. Nyfikna på lillesyskonet som legat i mammas mage så länge!

2006 var året. I år fyller han tio år, min lillunge. Tio år. Det känns som hela mitt liv, kan inte föreställa mig hur det var innan de kom, barnen...

I tio år har också Älskade Barn funnits.
Med de två första barnen hade man ju fullt upp, men när man sedan fick "bara en" som dessutom sov som en liten prins mellan 19.00 och 07.00 hade man ju en hel del tid över.
Jag fick en låda tyger av min farmor, att sy lite barnkläder av.
Mjukisbyxor i velour med muddar, sparkbyxor och shorts. Baskrar och mössor, haklappar och ännu mer byxor.
Det blev vääääldigt många byxor och andra plagg.
Jag fick några beställningar från andra mammor på öppnaförskolan och från dagis.
Och så ville jag ju sätta mitt egna lilla avtryck på kläderna - för det var ju så roligt att sy, och mitt lilla ego därinne pickade på uppmärksamhet.
Märklappar skulle jag ju såklart beställa! Men vad skulle jag ha för namn på lapparna?...
Jag kände mig som "Professor Balthazar" när jag gick runt med barnvagnen och funderade och funderade.
Men så - en dag i min mammas kök kläckte vi det. "Älskade Barn" såklart!!
Fick hjälp med typsnittet av en kompis man, för jag visste att jag ville ha det "lite barnsligt".
Emil eller Joel hade ritat en krona på dagis och den var så söt att jag bestämde ha med den med på märklapparna också.
Så jag beställde märklapparna och jag fortsatte sy kläder.

Jag fick många beställningar!...
Måste starta företag!...

Lade ut några barnkläder på Tradera.
Byggde en hemsida.
Lade upp ett silversmycke på min hemsida...

Resten är min historia.
Min logotyp har jag gjort själv. Med hjälp av barnen.

Inga kommentarer: