lördag 15 oktober 2016

Häst...

Får jag presentera:
Jooyce. Min nya, underbara kompis! Vi tränar och motionerar ihop, och vi tar långa skogspromenader och småsnackar i boxen och umgås.
Jag har under flera år verkligen l ä n g t a t tillbaks till stallet och hästlivet, & helt plötsligt föll saker och ting på plats, och härliga Jooyce ramlade ner i mitt knä, i princip.. Hon är både skolad och tävlad, 1.69 hög och fantastiskt trevlig! Jooyce, [jåjjs] min nya bekantskap, min motionskompis och lisa för själen.
Ni som burits fram längs grusvägar en sensommardag, över diken på äventyr i skog, mark och hem igen, Ni som med näsan mot en varm hals belyssnandes det hemtrevliga ljudet av ett äpple som krasar mot starka tänder och blivit beviftade av en lång tagelsvans förstår. Ni som tidig morgontimma öppnat dörren till stallet och hälsats välkommen av djupa gnäggningar, ni som stått vid grinden till hagen och från själen fnissande, sett er fyrbenta hästkompis strutta iväg längs stigen efter en ridtur och dag tillsammans vet vad jag pratar om.
Hästlyckan... 

Inga kommentarer: