söndag 19 september 2010

Hösten är här.


Fyrstav med Sötvattenpärlor och borstat hjärta.

Nu kan man nog inte längre komma undan med att kalla det sensommar faktiskt...
Idag hade jag i strålande sol äntligen tagit tag i att rensa ur / inventera vårt förråd.
Med tvillingar blir det ganska mycket kläder...
Och med lillebrorsan i två storlekar mindre modell blir det till att lägga undan en hel del, för att sedan - förhoppningsvis hitta - och ta fram höst/vintergarderober något år senare.
Tänk om man istället tänkt sig för och "sett till" att det bara skiljde en storlek/år på barnen. Då hade man ju bara kunnat lämpa över stograbbarnas i lillebrorsans garderober istället!...

I alla fall var jag allstå så duktig att jag tänkte ta tag i storinventeringen för detta året ur förrådet.

Solen sken och det passade alldeles utmärkt att hiva ut allt över gräsmattan på baksidan, för att rensa bort / slänga / tvätta osv tyckte jag.
Och barnen hjälpte förstås gärna till.
Ehhh...

Allt hade vi lag ut, och tagit upp ur kassar och kartonger.
Då blir det plötsligt mörkt.
Och ur de mörka molnen börjar häll(hell)regnet!...

Nu har jag ett ÄNNU stökigare förråd.
Ser inte riktigt fram emot att vänta på inspirationen att ta tag i den ännu en gång.
För mycket höst/vinterkläder har vi.
För mycket...

Inga kommentarer: