söndag 17 oktober 2010

Vacker söndag.

Vaknade lite för tidigt imorse.
För tidigt för att stiga upp.
Så vi låg kvar ännu en stund, jag och Charlie som kommit under natten och krupit ner i vår säng.

Pappan snarkade vidare bredvid oss, men vi var lite för pigga för att kunna somna om, lillen och jag.
Men det är rätt mysigt att bara stanna i sängen en stund.

Söndag. Inga planer direkt för dagen. Den får bli som den blir.

Vi tog en promenad hela familjen. Vädret var ju lite onödigt vackert.
Sedan iordninggjorde vi mina Pelargoner inför vintern. Hoppas ju på fler överlevande denna vinter än den förra...

Lunchen bestod av vad morfar döpt till "söndagsmiddag". Korv med bröd.

Nu är de store grabbarna utlånade till en klasskompis och jag håller på med utlottningen / tävlingen på Facebook för att fira över 500 i vårt Facebookteam!
Det har rännt iväg ( heter det så?...;o) och är snart 600, och då kör vi en tävlig till!
Vid 1000 ska vi göra något extra särskilt!...

Pappa Uffe har börjat med middagen i köket hör jag.
Frid i vårt hus.
Brasan sprakar lite hemtrevligt, på köksbänken tronar ett bullberg jag och Charlie bakade igår.
Lilleman kikar på tv en stund. Trött i sina små ben efter långprommis och hundbus på tomten.

Ikväll skall jag tända några stearinljus ( Jo, Lotte - jag har köpt riktiga..;o) och njuta av en härlig söndag och slutet på en skön helg.
Måndag morgon är det dags igen.
Jobba. Jag är så lycklig att jag faktiskt kan vara - och får vara egenföretagare.
Än så länge är det bara positivt.
Men det är lite tufft när hälsan sviker, näsan rinner och man känner att man har alldeles för mycket inspiration för ens hälsostatus...
I-landsproblem. Det är ju angenämt huvudbry. Varför "gnälla"?... Jag älskar varenda stund och njuter av både min tillvaro och mitt jobb!

Inga kommentarer: