tisdag 1 februari 2011

Fotosmycken!


Ulf har graverat en ljuvlig babybild på en Budskapsbricka i Sterling Silver.
Jag stod bredvid och tittade på hur diamantnålen arbetade fram bilden.
Lite magi, nästan...

Måste se till att lära mig själv hur man får maskinen att göra bästa möjliga av bilder!
Gravyrverkstaden har ju varit Uffes domäner hittills, men nu har vi fått känna på hur det är om en av oss blir sjuk...
Förhoppningsvis slipper vi mera sjukhus nu, och om Uffe ändå blir sjuk, så får jag hoppas han ligger nerbäddad här hemma, så jag kan fråga honom om råd till gravyrverkstaden! ;o)

Själv svarade jag på både ett och annat samtal från honom de dagar jag låg inne.
"Hur får jag igång mailprogrammet?"...
Haha... Ingenting är självklart, men oftast är det logik bakom.
Som man inte alltid ser...

Nu satsar vi på att vara friska och ha en härlig vår, för den såg jag minsann nalkas idag! Solen strålade under min och Sigges promenader!
Det går inte i powerwalk-fart för mig ännu.
Idag stramar det rejält i såren, och kliar.
Det skall vara läkningen har jag hört.
Det låter bra det!

Inga kommentarer: