måndag 28 februari 2011

Namnsmycken i Guld!

Klassiska 9karat Guldbrickor med typsnitt Elin, Äkta Sötvattenpärlor och förgylld Hjärtan i länk!
På stor efterfrågan har vi nu börjat tillverka vår populära berlock "Hjärtan i länk" även i förgyllt guld!

Uffe är ute i silververkstaden och smider ringar i skrivande stund.
Jag skall strax göra honom sällskap, men jag låg faktiskt nyss bredvid min lille 4½åring och lyssnade till hans andetag då han somnade.
Storebröderna somnade på nolltid.
Lång dag i skolan efter ett långt Sportlov tar på krafterna. Tydligen!...

Jag läste först en bok för mina åttaåringar, medan pappa Ulf läste ur en serietidning för lilleman.
Sedan bytte vi.
Jag gosade in mig i Charlies lilla säng, vi sjöng några sånger, och hans favorit - Blinka lilla Stjärna säkert åtta gånger.

Det var ett tag sedan nu.
Då jag sjöng varje kväll för dem...
De växer, barnen. Blir stora fort.
Man får ju liksom inte sjunga vad som helst ju.
Maaammaaaa, den där sången är så töntig. Och så blir jag inte trött av den.
Varför knyter trollmor fast sina barn i sängarna?

En sång som jag sjöng varenda kväll vid läggdags är "Du är det finaste jag vet."
Jag har det stansat på kanten av en ring med tre stenar uppepå - en för varje barn, "Ni är det finaste jag vet, ni är det dyraste i världen."

Jag var på en konferens för inte så länge sedan.
(Kvinnligt nätverk, det var Caroline af Ugglas som talade.)

Vid lunchen satt jag bredvid en kvinna i samma nätverk - och som jag nu är glad att kunna även kalla vän; Maria Almroth som har en fantastiskt vacker röst.
Vi kikade på mina ringar - som jag aldrig tar av mig - och hon läste texten och började sjunga.
Mina tårar trillade...

Ikväll sjöng jag den igen, för min lille Charl.
Jag tror han sov för han sade ingenting och när jag sjungit klart hörde jag bara hans lugna, trygga andetag...

Inga kommentarer: