tisdag 22 december 2009

Och Tiden, den går...


Budskapsbricka med typsnitt gemener ( stor bokstav - Charlie )

//Hej, Mamma Hildegun!
Den här är inte till dig. Faktiskt...
En annan älskad fru, mamma och mormor skall visst får den i Julklapp...//

Igår kväll blev timman sen då vi stretade för att hinna klart julklapparna som måste iväg.
Denna silverbricka så full av kärlek till en kvinna postades tillsammans med en hel hög andra paket igårkväll.
Mannen tog bilen efter att ha läst en saga för barnen in till staden med en kartong full av paket.
Postpersonalen blev säkert jätteglada.

Vi brukar lämna post på Posten företagscenter, men har nyligen upptäckt en fantastisk kille som drivet en butik med tillhörande Postservice.
Klart vi gynnar andra egna-företagare!!
Han är desstuom mycket snabbare på att registrera alla paket vi kommer med, och han är som grädde på moset extremt serviceinriktad och trevlig!
En särskilt God Julhälsning vill vi sända till Gabbi på Årsta Travcafé här i Uppsala!
Tack för att du är så hjälpsam, och för att du mede ett leende tar hand om alla dina kunder!!
Fortsätter du såhär kommer ditt företag att gå så långt, så långt!!

Ute är det väldigt, väldigt kallt nu.
Jag känner kylan dra in över mina fingrar här på kontoret, Termometern visade på 20 minusgrader då vi lämnade barnen vid skolan i morse.
Sista dagen, sedan blir det jullov!!
Sovmornar, utelek och familj!!!
Åhhh, vad jag längtar!!!

Uffe och jag har bestämt att ha barnen hemma, om det behövs kommer vi att jobba i skift.

Idag väntar ett viktigt och väldigt intressant möte klockan 14.00.
Nu skall det förberedas, men först en varmkorvs lunch!
Kram på Er alla!

4 kommentarer:

Lotte sa...

Haha, jag är stammis på Årsta:) Och ja, fy fasiken så jävla TREVLIGA de är jämt? Även under stress (kön vid spelet ökar, spelstopp snart, typ) har de aldrig, aldrig sura miner eller ens stressade miner.. Super. Ska vi bilda en Facebook-grupp? ;)

Tina - alskadebarn.se sa...

Haha! ja, en Facebookgrupp vore kul!! Och så FÖRVÅNAD han skulle bli?! ;o)

Jag TÄNKTE höra av mig angående prommis idag, men termometergraderna fick mig att avstå...
Nu har vi (barnen) jullov, och jag tänkte att det vore skönt att rymma ut på någon prommis, vilken jag GÄRNA gör sällskap mer er på!

Lotte sa...

Om graderna tillåter kanske man skulle ta en i morron? Onsdag. Liksom preventivt promenera bort julmaten? Lämnar Markus vid 10. Jag messar i morrn bitti. :)

Tina - alskadebarn.se sa...

*Hehe* Fick messet nyss!
Graderna är ju toppen för en prommis idag, men det får bli slömorgon, för att orka sista-rycket in med några paket till Posten / Årsta.

Men tanken var god!! ;o)
Vi tar en annan dag!!