torsdag 10 december 2009

Snygga grabbar på Nobelmiddagen.

Hujedamej vilka toksnygga grabbar jag skickade iväg imorse till skolan.
Till lunchen vankades Nobelmiddag minsann. Trerätters...

Skjorta och slips hade både Emil & Joel. Stod högt upp på önskelistan till jul, men inte kan man låta dem vänta så länge, och absolut inte då det som sagt var finlunch på schemat?!
Charlie valde en snygg Spindelmannentröja han köpt själv. (Valt själv...;o)

Jag sade att jag gärna bytte med dem och åkte till skolan istället, för det lät så trevlig att få klä upp sig lite och äta lunch med så många andra...
Jag fick då tipset av min ene sexåring att jag ju kunde laga lunch som en nobelmiddag själv?
(Jo, gärna. Laga trerätters lunch till sig själv...)

Söta barn, och ingen fick jag på bild heller med de fina kläderna...
Nåja. Det kommer väl det också.

Jag undrar hur det funkade att vara i skolan en hel dag med slips förressten?...

Nu är barnen badade, pappan är ute i verkstaden dit jag också skall bege mig så snart mailen är avbetade.

Snart kommer fredag-lördag-söndag.
Jag har faktiskt lovat barnen att gran skall tas in och kläs i helgen.
Vi hade ju kunnat göra det redan förra helgen, men det kan vara skönt att få längta lite, och så är det ju kul att ha något att se fram emot!

Jag minns en jul för några år sedan...
Pappan (barnen var för små då ;o) tog in granen redan första december, klädde den och så stod den där och var vacker ända till Julafton.
Då hade jag ledsnat på den, men stod ut några dagar till...

Åhh, vad jag längtar till julafton.

Många spännande saker på gång nu.
Det blir en kul tid även på vägen fram till julafton!

Inga kommentarer: