måndag 28 december 2009

Vardag i verkstaden igen!

9karat GuldAmulett med typsnitt 2mm original.

9 karat Guld, Klassiska Brickor med Typsnitt Elin, 2.5mm höga tecken.

Nu är det slut på Jullugnet.
Skönt att jobba igen!
Barnen är hemma på Jullov, så vi jobba i skift jag och mannen. Han har gått ut för att göra sex stycken ringar och jag fick mail-tjänst under insomning av barnen.
Verkstaden är kall såhär års, det var faktiskt skönt att få komma in till värmen.
Egentligen är det underligt hur stor temperaturskillnad det kan vara eftersom allt ligger i samma hus?...
Kan bero på en sprakande brasa i vardagsrummet (ena änden av huset) förstås...

Vi fick en julklapp av suppleanten i styrelsen i jul!
En jättefin CD / radio till verkstaden. Funderar skarpt på att skifta den med den gamla som står i vårt kök...
Men det förslaget ratades direkt, köksradion används ju inte tillnärmelsevis lika frekvent som den i verkstaden, och det har förstås vederbörande rätt i.
Hoppas vi hinner koppla in den imorgon, jag drömmer ju om att få lyssna på bokcd´s...
Har några stycken liggandes som jag ser fram emot.

Faktiskt har jag hunnit läsa en del i jul.
Betar systematiskt av Läckbergs följetång. (!?)
En film blev det i julklapp också, vilket har givit mig ett jättesug efter även böckerna. Stieg Larssons trilogi.
Böcker skall ju läsas inte beskådas...

(Jodå, klart jag såg Stenhuggaren på tv...)

"Plong"!
Sådärja. Mail igen.
På´t bá!

Inga kommentarer: