söndag 13 december 2009

Över.

Helgen är snart över.
Gårdagkvällens trevliga middag är över. Syns - eller känns inte ett spår..
Pappan tog barnen och åkte på Julmarknad, jag stannade hemam för att jobba ikapp.
Hann med både det och städa!
OCH ta en långprommis med Sigge för att pigga upp kroppen lite, jag fattar inte hur den där halva flaskan Carl Reh kunde sätta sprätt på mina hjärnceller på det däringa viset? Shit vad det snurrade i huvudet då våra vänner åkt hem!
Slutet på Robinsson fick vara, jag behövde nanna kudden.

Nu på kvällen har jag haft jordens rusch i mailboxen. Jag "skulle-bara-kolla-mailen" men inboxen var fullständigt proppfull, så det blev att sitta någon timme eller två.

Nu skall jag ta ut valpen på en miniprommis i mörkret, sedan skall det sovas.
Imorgon blir det ståttupp tiiiidigt för att i mörkret bege oss till dagis som har luciatåg, och på eftermiddagen har skolan detsamma! Ljuvlit!!

Men snön som föll igåreftermiddag/kväll är tydligen också över, och borta.
Grått, blött och trist. Och lerigt...
Ser fram emot lussarna i morgon.

Inga kommentarer: