lördag 5 november 2011

Till alla helgon och de som saknar.

Utanför våra fönster brinner ljus.
Längs kanten på vår lilla backe, vid skogens kant fladdrar lågor från marschaller.
I mitt bröst känner jag mitt hjärta slå.

Mina tankar far än hit, till mig och min familj. Mina fina barn som sover i sina sängar.
Än dit, till de älskade människor jag inte längre kan krama.
Än ännu längre bort, till mina älskade vänner, som också de bär en saknad av vissa armar omkring sin hals.

Ute är natten närvarande, mörk och dimmig ikväll. Men på flera ställen brinner ljus liksom inom oss av kärlek och fina minnen av våra egna helgon som blivit änglar i våra liv.
Jag vet att på kyrkogårdar är ljusen brinnande, jag vet att flera delar minnen och saknad just idag.
Mina tankar till er. Ni finns i mitt hjärta, ni också.

Inga kommentarer: