lördag 17 november 2012

Lördagsmys.

Bio blev det. I namnsdagspresent till vår Emil, och han ville ha med sig hela familjen.
jag "älskar ju inte" barnfilmer, eller att sitta still på bio, men det var mysigt faktiskt.
IceAge 4. Eller om det var 3, minns inte. men det var en "i raden" i alla fall.

När vi kom hem lagade pappa Ulf middag - det brukar bli godast då. 
(Även om köket av någon anledning alltid ser ut som ett bombnedslag när han huserat där. Liksom, - hur svårt kan det vara att slänga förpackningarna och lägga attiraljerna i diskmaskinen när man använt dem klart?..  På bänkarna, öppna köksluckor, grejer överallt och så vidare. Som tur är sitter jag med ryggen åt eländet vid middagsbordet.
Och efteråt brukar han ju röja upp förstås.
Om inte en annan hinner före.. ;o)

Nu har vi beskådat Så mycket bättre tillsammans, och ätiti lite Chips på det.
Länge sedan jag åt chips.
Men inte såhär länge sedan;
Nostalig-chips
Nostalgipåse från typ 1987 eller nåt!

Nu läser pappa Uffe saga för lilleman, och de stora läser själva.
Så jag går väl och kollar till köket, jag!  Godkväll på er!

Inga kommentarer: