onsdag 12 juni 2013

Skolavslutning & avslutningspresent!

Visst ÄR det underbart med sovmorgon, hörrni?
Men ack så härligt det kändes ända in i själen imorse då jag tillsammans med Uffe-pappan och hela kyrkan full av förväntansfulla härliga ungar och deras föräldrar fick njuta av "Den blomstertid nu kommer" "Idas sommarvisa" och en hel massa andra fantastiska sånger och skolavslutningstal!...
Värt varenda minut jag fick gå upp "för tidigt" efter många långa sena arbetstimmar ute i min älskade silververkstad. Men sova får vi göra sen. För nu är det full sommarrusch minsann!
Skolavslutning i vackra Funbo kyrka.
 Eftersom jag har den ynnesten att ha den jobb jag skapat - blev jag enormt glad och stolt då vi fick förfrågan om att tillverka ett smycke till klassföreståndarinnan - som dessutom detta året skall gå i pension ( kanske...;o) och har arbetat på denna skolan sedan 1976!
En högt värderad och omtyckt kvinna har jag märkt på flera sätt!...
Glada över frågan, satte vi igång att brainstorma med föräldraföreningen!
Detta är resultatet:
Mycket stort silverhjärta med fotogravyr på skolan

På baksidan alla barnens namn i avgångsklassen.
Jättesilverhjärtat kommer i kollektionen hos oss i sommar! Det är 37mm, och passar alldeles utmärkt för fotogravyrer modell större, eller flera porträtt, kanske?
Eller en väldigt lång och kärleksfull text?...

Inga kommentarer: