söndag 29 september 2013

Vad är bra reklam?

Vad är det?  Alltså, egentligen?...
Alltså, vad är det som får oss / dig sugen på en sak eller produkt ?

Eller är själva ordet lite negativt laddat till och med? Är det en köpman / handlares verktyg? Ett sätt att få sina saker eller tjänster sålda? Ett sätt att få sitt levebröd för dagen? En välgenomtänkt handling?
Elelr är det någonting man vill ha själv, för inspirationen rent av?... Reklam. Vad är det?
Klassisk bricka i 9karat guld, handstansad text

Jag kan säga såhär: För mig är det - reklam -  inspiration.
Jag blir inspirerad av maträtter och matprodukter för min egen matlagning (och tämligen knapphändiga uttryck i köksregionen) och påminns av tvättmedels reklamsnuttar att jag visst kunde slå igång en tvättmaskin.
Bilreklam som dessutom trycker lite på miljömedvetenhet, eller resereklam som minner om vardagens små pauser i vardagen, att stanna upp och komma ihåg att andas.

Reklam ur synvinkeln som handlare - eller i mitt fall smyckesdesigner / silversmide / guldsmed / smyckesbranchen och som företagare - är min stora inspiration och glädje sådan som jag själv idkar allra mest.
Den genuina - ärliga och kostnadsfria.
Också kallad mun-till-mun-metoden. Nöjda kunder som i sin tur rekommenderar oss till sina vänner och till sin omgivning.
Sådana som stolt bär smycket som kommer från min lilla silververkstad om halsen, eller på sitt finger eller om sin handled och stolt visar upp den för omvärlden.

Att hitta sitt eget tillverkade smycke på en bild i en blogg, eller på Facebook, Pinterest eller Instagram är fantastiskt roligt, och jag säger till min stora stolthet att alla inlägg och bilder å smycken som finns omkring ute på internet  från Älskade Barn AB är helt genuina, ärliga och helt osponsrade från vår sida.
Ihop med mun-till-mun-metoden är det precis vad jag tycker är den allra bästa reklamen!

Inga kommentarer: