fredag 18 november 2016

Till min häst.

Vackra häst!
Hej vännen.
Du får mig att le inombords också...
Idag var du lite nervös ute i skogen när vi gick själva på upptäcksfärd, så då sjöng jag för dig. Högt!
En massa låtar som jag nästan glömt att jag kunde. Typ alla av Nordman...
Sen blev du så glad (såklart!) när vi vände hemåt att jag bara behövde sitta lugnt och njuta av utsikten mellan dina framåtriktade öron. Och hålla i mig...
 
När vi kom hem fick du massor av äpplen. Men jag hade gömt undan några till dina hästkompisar. "Syrran" fick sig några väl valda ord också, och en "genomgång" innan hon fick sätta tänderna i äppelgänget jag gav henne. Hon lovar att vara schysst nu.

Tack för idag, gumman. Jag är så glad att jag träffat dig!

Vi ses snart igen, vila lite nu och snacka lite med boxgrannarna, så kommer jag snart med en påse nya äpplen!..

Inga kommentarer: