torsdag 23 mars 2017

Var Modig

Jag fick en idé. Som jag kunde förverkliga. Älskar att jag kunde det!..
Här är min Uppmunt-Ring;
Uppmunt-ringen.
Var Modig
Jag stod i min silververkstad och hade en stund över, medan dagens silver låt i polertrumlaren.
Så jag tog den långa, smala silverbiten och bockade till en ring. Lödde samman ändarna och sågade till en fyrkant ur silverplåten som jag filade och polerade.
Sedan stod jag med stålstämplarna och kisade medan jag formulerade och funderade...
Var Modig fick det bli. Det behöver jag höra ibland. En uppmunt-ring helt enkelt.

Brickan stansades med stålstämplar och hammare, bokstav för bokstav. Sedan oxiderade jag ringen, men polerade bort all svärta - utom nere i bokstäverna. Så texten och budskapet blir TYDLIGT!

Jag smider gärna en ring till dig också. Och du får såklart den text du vill på!
Kika in på min hemsida; www.alskadebarn.se eller skicka ett mail!

Inga kommentarer: