söndag 7 februari 2010

Skrillat.

Har vi tydligen gjort idag berättade min yngste son, Charlie.
Åkt skridskor alltså.

Solen stod som spön i backen så vi bestämde att det var en friluftsdag idag.
Tog bilen till ett friluftsområde ( som om vår egen skog inte dög som "friluftsområde";o) Fjällnora. Sjöar med traktorplogade vägar på den frusna isen.
Skrillor, spark med lillamannen på och iväg!

Massor av folk men ingen trängsel. Träffade många vi kände.
Jätteskön dag!

Fick med oss ett extrabarn hem. En kompis till mina storgrabbar ville hänga med.
Uffes korvstroganoff gick inte så jättebra hem till middag hos barnen. Hade jag fått bestämma hade vi "bara tagit varmkorv mé br´ö"!
Söndagmiddag säger min pappa, och jag håller med...
Fast det är klart, han gjorde jättemumsig sushi till sig och mig och det ville jag ju inte byta ut förstås...

Söndag kväll. Satt nyss och skrattade åt Shirleys Blåsning.
Jag älskar att höra sådana där rakt-genom-äkta-garv som bara smittar av sig och är omöjliga att ignorera!!
Joel hade ett sådant förressten vid middagsbordet.
Världens härligaste, bubblande skratt!!

Ljuvliga ungar...

Får se om det hinns med någon skrillning igen imorgon. Hoppas åtminstone på lika vackert väder så vi kan ta en ljuvlig långprommis jag och Sigge...

Inga kommentarer: