måndag 22 februari 2010

26 minusgrader utanför mitt fönster...


Kunde inte låta bli att göra en kontrasterande bild med vårigt rosa, blandat med tvenne vinterbilder, även dessa med temat rosa.

Strålande sol, supervackert med all gnistrande snö, men ack - så kallt!!
Idag är jag återigen glad att jag har min arbetsplats inomhus.

Vi håller på att bygga om i verkstaden, därav mina sällan skymtande pauser under vilka jag unnar mig tiden att skriva ett blogginlägg...
Just nu står en oljeradiator på mitten av verkstadsgolvet - det är väl attans att det skall vara så kallt därinne!

Snön ligger i drivor utanför i solskenet, hunden Sigge ligger ihoprullad vid mina fötter.
Vi kallar honom för "Stöket". Busvalpen har blivit stor nu.
Klippte honom litegrann häromdagen. Nu är han fin igen. Stöket...

Idag har vi morfar o mormors hund Nisse här, så vi skall ta en långpromenad tillsammans framåt lunch. Morfar har åkt iväg till sitt gamla jobb - helt sjukt 12.5 mil härifrån... Fattar inte hur han kunnat pendla så långt så många år...
Här pendlas det inte alls nuförtiden.
Verkstaden och kontoret ligger ju i mitt hem.
Just idag med alla dessa minusgrader utanför känns det helt fantastiskt faktiskt...

3 kommentarer:

Lotte sa...

Höhö, jaa, du kan ju alltid jobba, i alla fall om du har el. Hmmm.

Tina - alskadebarn.se sa...

Hehe, Lotte! Det är - faktiskt - mest handverktyg dessutom!!
Så jobba kan jag ju ändå. OM man ser något, dvs.
Strömavbrott + mörker = inget jobb.
Snödrivor för fönstren + strömavbrott = inget jobb.

Pannlampa, kanske?...

Lotte sa...

Japp, pannlampan är bra till mycket: hämta ved om aftonen, promenera hunden om aftonen, meka bil om aftonen... Ja. Till allt.
Själv funderade jag på var jag ska dra gränsen för NÄR jag inte ska ge mig ut på vägarna för att jobba i söndags morse. Just i söndags gick det ju bra, men om det blivit som varningarna förutspått? När stannar man hemma istället för att riskera liv och lem? Jobbigt det där... att avgöra, klockan (ca) 0519 på morgonen...