måndag 17 maj 2010

Livskvalitet.

Klassiska silverbrickor, 5mm breda av 1.5mm gods på Vaxad Bomullsrem.
Brickorna är fästa i var ände av remmen, och knyts på plats.

I helgen har det visserligen blivit mycket jobb på kvällarna, eftersom barnen varit lång-helgslediga och det kommit in så många Expressbeställningar.
Men jag inser ju vilken enorm livskvalitet jag har som kan styra över arbetstiden själv och jobba natt om det behövs.
För behövts, det har det verkligen gjort!
Emil hade feber tisdag - onsdag också, så vi var en man kort i verkstaden.
Men det är ändå angenämt huvudbry - hur man skall hinna tillverka alla beställningar, än om läget varit motsatt, "hur skall man få in beställningar?"
Hemska tanke...

Jag älskar varje sekund av mitt jobb, och det är ganska skönt att stå ute i en silververkstad under kvälls - och nattimmar, det lovar jag!
Mörkt utanför, lite musik - eller en ljudbok på.
Kan man göra så, hinner man ju vara ute och leka med barnen under de ljusa, soliga timmarna på dagen då det är helg!
Nu är det måndag igen, vanlig vecka och barnen är i skolan och på dagis.
Mannen / kollegan är redan ute i verkstaden och sågar hör jag, själv skall jag bara packa klart alla smycken som skall iväg idag, sedan skall vi göra klart dages to-do i verkstaden för att sedan åka in och posta paketen.
Tänk vad skönt om man hade en budfirma som kom och hämtade upp alla försändelser...
Synd att sådant är så himla dyrt.... Det skulle spara mycket tid...
Men man kan ju inte få allt...

1 kommentar:

Lotte sa...

Alltså. Det där var ruskigt snyggt. Nu klurar jag här. Hmmm...