måndag 24 maj 2010

Jur och Djogg...

Tre kvällar i rad har jag joggat nu i svärmar / överflöd av DjuR!!
Sigge har jag ju med mig. Hunden, ni vet.
Ibland har jag även Lotte ( hon är en människa - precis som jag ) och hennes vovve Luna.
Förrgår. Jag & Sigge.
Fyra (4!!!) överkörda ormar, varav en huggorm.
Igår. Jag och Sigge i spöregn. Miljoners slemmiga maskar över hela asfalten!!
Nästan ( men bara nästan...) att man ångrade att man inte gick genom hagarna med tjurkalvarna istället...
Idag. Sigge, Lotte, Luna & Jag. Fyrahundratriljornersmiljarder mygg!!
Så man fick härja fram med handen för munnen och näsan för att slippa inmundiga mer proteiner för idag.
Gaaaahhh.
Landet är ljuvligt att bo på. Med alla vackra och härliga fördelar....

Sa jag att Uffe plockade sju fästingar från Sigge idag också?...
Pffffff......

2 kommentarer:

Lotte sa...

Jamen orm och mygg och jätteskalbaggar (och fasiken GETINGARNA??) hade man ju i stan med? I gränby i alla fall :) Men där fanns ÄVEN våldtäktsmännen, livsfarliga bilarna, rånarna, massor med asfalt, grannar som borrade i ett års tid osv osv...
Så jag sväljer gärna några mygg på promenaden, om jag slipper stan.

Tina - alskadebarn.se sa...

Du har rätt Lotte. Jag glömde ju Getingarna!... Som TUR är har vi faktiskt inte sett till så många i år.
Och jag föredrar inte ALLS stan för den delen heller.
Men jag muttrade lite över tillvaron.
Ganska ovanligt - om jag får säga det själv...
Lantlivet är bra skönt - se nästa inlägg, snart...;o)