måndag 6 juni 2011

Glad nationaldag!

Sitter med huden något stramande efter en härlig söndagmåndagnationalsdag ute på landsbygden i Uppsala där vi bor.

Barnen har badat i poolen som håller modiga 13-14grader.
Jag tvingade mig ner till låren på trappan med sedan fick det vara nog.
Hur varm luften ändå var på vår tomt så gick det bara inte.
Pappan fick dock ta ett dopp för att blidka sina tre söner (och mamman) i deras ivriga påhejande efter dagens kroppsarbete.

Jag smet in i silververkstaden och smidde i ordning den expressbeställning på smyckes-set vi fått till en kär "dagisfröken" som går i pension i samband med skolavslutningen.
Blev ett väldigt vackert halssmycke med texten:
"VIVAS CRESCAS, FLOREAS SEMPREQUE GALDEAS" vilket betyder;
"Må du leva, växa blomstra och alltid vara glad"

Jag vet att det kommer från hjärtat och jag älskar att få vara med och skapa så otroligt betydelsefulla smycken och presenter givna med kärlek!

På kvällen satt jag och Ulf och samspråkade - igen - om huset vi var på privatvisning på i fredags...
Huset är så vackert!
Egen flygelbyggnad till silververkstaden med kontor, stort garage att samla på sig mer djungk i..;o) Enplans villa - vilket jag föredrar! - pool med pooldäck och pergola.
Jättetomt och så ligger det på landet. Vilket vi gillar...

Nåja, beslut är till för att fattas. Vägskäl skall man inte bli stående i, då kan man missa massor av livets vägar har jag hört från mycket kloka vänner.

Natten får bli "att sova på", vi har stämt möte med mäklaren imorgon.
Då dagas en ny gryning.

Inga kommentarer: