söndag 28 oktober 2012

Från idé till färdigt smycke.

Ibland får man en fråga;
"Vi är en stor familj, och vill ge mormor ett namnsmycke med allas namn. Hur kan man göra?"
Så bollar vi lite idéer.

Sedan gör jag - om det behövs - en skiss.
Från idé till skiss på smycke
Rackarns tur jag är bättre på silversmide och smyckestillverkning än vad jag är att göra skisser i paint eller photoshop!... ;o)

 Sedan går jag ut i min silververkstad och fortsätter skapandet.
Så kan det bli såhär;
Namnharlsband i sterling silver och 18k guld.
Familjesmycket på bilden består av 3 stycken Lyckoamuletter i 925 Sterling silver.
Lyckoamuletterna är 22mm i ytterdiameter, och har handstansats med typsnitt 2mm original - stålstämplar och hammare, bokstav för bokstav.
Inuti amuletterna sitter hjärtan av 18 karat guld.

Inga kommentarer: