söndag 7 oktober 2012

Sweet sunday.

Satt och småklickade på internet.
Hamnade på Hemnet.
Inser att jag faktiskt har det rätt bra som jag har det.

Som en vän till mig sade för en tid sedan;
"Dom som bor här bor här för att dom vill bo här i lugn och ro."

Så är det.

Fast man vet ju förstås inte om det är så;
Det återstår att se.
Hur evigheten blir alltså.
Och hur lång den blir.

Dagen har varit underbar.

Mina föräldrar skulle skjutsas till Arlanda klockan tre inatt.
Maken erbjöd sig.
Jag accepterade. Och sov vidare...

07.00 ringde klockan (igen) och det var dags att göra oss redo för handbollsmatcher på annan ort.
Lånade min pappas bil.
Den gick fort den.
Den också...

Vädret komplett höstljuvligt med strålande solsken, krispig luft och sprakande färger.
Vi satt inomhus i sporthall.
Som tur var hade vi massor av duktiga barn att titta på och glädjas med!
Så otroligt duktiga, Pojkar -03or.

Så.
En annan (mamma) reagerar högljutt och argsint på en av tränarna ( från ett annat lag.)
Jag har haft ögonen på honom sedan en tid. Osympatisk och rent oschysst.
Idag fick jag vatten på kvarnen när han visar sig ( mot någon annan) rent otrevlig också.
Usch. och han skall jobba med barn.
En inte så bra förebild...

Tur han inte jobbar med mina, för där hade jag sagt stopp. Faktiskt.

Vi stannade till på hemvägen på ett snabbmatshak. Mina hungriga kids. Gillar ju den där födan.
Jag var mest kaffesugen. Isfrappe!!!
De hade inte det...

Well. Nu har kloclan ramlat iväg igen och jag måste jobba klart om jag skall hinna sova innan det är dags att jobba igen imorgon.
Älskar mitt jobb. Hela tiden.

Inga kommentarer: