söndag 14 oktober 2012

Annorlunda helgnöje!

I helgen har jag gjort något jag aldrig gjort förut!
Jag har blåst glas!

För ett par veckor sedan fyllde jag år, - den dagen är en helt egen historia!! Jag skall berätta den snart i sin helhet, här är vad som hände på; morgonen! och jag fick helt galet många bra presenter!

I helgen var det dags att öppna ett av "paketen!"
Glasblåsning på Tobo Glasblåseri!

Kristin - på bilden nedan - och jag spenderade lördagen tillsammans. Först bjöd hon på en fantastisk lunch och sedan åkte vi till Tobo på den uppländska landsbygden.

Jag fick välja vad jag ville blåsa, och valde att blåsa en skål. (Men såklart med en egen designidé!)
Eftersom glas - som ni ser - tillverkas under extrem hetta, fick jag dessvärre inte ta med min skål hem.
Den måste svalna under "särskilda omständigheter" under ett dygn och kommer att hämtas under början på veckan.
Och jag vet inte riktigt vad som hände, men jag glömde helt att fota den då den var klar också?!
Kanske var det min eufori och den adrenalinrusch som jag genomfor, för det här var helt galet roligt!!

Bild på (enligt mig!) min oehört snygga skål kommer såklart så snart jag har den här!

Inga kommentarer: