måndag 18 februari 2013

Helger & silversmycken

Sportlov har vi nu här i Uppsala. Trenne kul-sugna lediga-från-skolan-kids vill inte gå och lägga sig, och vaknar tidigt. Man kan inte kalla min tillvaro "rutin" nu direkt...
Hittills har det ju bara varit måndag på sportlovet, men jag räknar till helgen som var också. Mina grabbar har fallit för min favoritsport då jag var liten. En av dem. (De gillar inte hästar & ridning...) Slalom.
Så. Bara att packa ihop sig och fara iväg för några timmar i nedförslut. Som tur är har vi ett par småbackar i alla fall i tämligen närheten.  
Men i fredags tog jag med dem till Uppsala city - Stadsparken opch så tittade vi på isskulpurerna. Så coolt hantverk!
Isskulptur i Uppsala stadspark
 Idag har telefonen gått varm hela förmiddagen, men jag hann ut till pappan och barnen på lunchen som grillade korv. Jättegott med ute-över-öppen-eld-grillade korvar!
Sedan lite annonsmakeri medan maken jobbade silververkstad. ( Man får vara där i skift om man inte vill ha barnlekstuga där samtidigt.. ;o)
Jag gjorde en som jag blev nöjd med. Men så fick jag några goda tankar från vår facebookgrupp!
Vilken nedan är bäst?
Namnsmycken - www.alskadebarn.se

Namnsmycken - www.alskadebarn.se

Namnsmycken - www.alskadebarn.se
Nu är det snart min tur att jobba silververkstaden igen. Ikväll (natt) blir det nog till att hålla på några timmar, så jag skall föst gå och puttra igång en dubbel espresso. Mums!!

Inga kommentarer: