onsdag 27 februari 2013

Namnsmycken i massor!

Har lyckats vara lite sjuk, så man har inte orkat så mycket (mer än att göra alla smycken som måste tillverkas. ;o)  Nu mår jag bättre, så nu bjussar jag på några bilder!
Budskapsamulett i silver med hjärta i 18k guld,
namnet graverat med diamantnål
 Jag tycker det är jättesnyggt att blanda silver och guld! Runt min hals hänger en nättare Lyckoamulett med ett guldhjärta inuti, på min vänsterhand sitter mina tre älskade silverringar med barnens namn flera gånger runtom, på högerhanden guldringar; förlovnings och vigselring med stenar tillsammans med en supertunn guldring med barnens namn på också där... ;o)
På höger handled sitter en 3mm fyrkantstav i en Ankarkedja, också den i silver.

Men idag gjorde vi ett mäkta snyggt Armband i 18 karat guld. Brickorna är i 9 karat guld;
Guldarmband med namnen handstansade.
Mäkta snyggt, och tungt namnarmband!
 Jag vurmar särskilt för enkla, stilrena smycken. Tror jag.
Raka - simpla former där det vackraste är vad som vi präglar smycket med. I detta fall namnen;
Klassiskt namnsmycke; Klassiska silverbrickan med
berlocken Hjärtan i länk

5mm fyrstav med vita sötvattenpärlor
 Raka smycken, runda smycken. Smycken i silver, smycken i guld.
Det är verkligen en ynnest att få skapa så betydelsefulla smycken varje dag!
Jag är så tacksam för att jag får jobba med något som jag verkligen älskar!

Mamma - dotter smycke!
Större rondell och mindre rondell med bulligt silverhjärta.
Texten är graverad med maskinfräsning och sedan oxiderad
 Namnringar är stort också. Lika som förlovningsringar och vigselringar som vi också gör många av!
Denna namnring är 5mm bred i 2mm gods och har graverats med fräsning som sedan oxiderats.
Namnringen har sedan "pimpats" med ett hjärta i 18 karat guld!
Mammaring i silver med hjärta i 18k guld
 Släta ytor - eller som här - inte slätt alls! Hamrad yta för en "ruffigare finish"! Stiligt, eller hur?!
Hamrade namnsmycken.
ÄLSKADE BARN på en budskapsamulett, och
klassiska silverbrickor med namn stansade för hand
 Om smycket ovan är tungt och mäktigt är de runda cirklarna nedan motsatsen.
Smäckra och lätta.
Cirklar med namn.
En cirkel tar aldrig slut, som kärleken skall vara!

Namnringar, förlovningsringar - vigselringar

Namnörhängen

Klassiska brickor i 9k guld

Stort silverhjärta till en betydelsefull syster!

Inga kommentarer: