måndag 18 november 2013

Kulringar - Nyhet!!

Jag fick för en tid sedan en beställning på namnringar som skulle sitta mellan eternityringar .
Det blev så himla snyggt att jag själv länge velat ha och funderat på sådana ringar mellan mina egna namnringar .
Sedan funderade jag på hur pass hållbart det skull bli för mig, eftersom jag arbetar i min silververkstad varje dag. Diamanter eller stenar - sådana "blingringar" kanske inte är att använda till vardags, hur snyggt det än är..

Så jag funderade, och tänkte.
Och kom fram till en idé!! Sagt och gjort, verktyg och material beställdes. Sterling silver givetvis!

Idag sitter de äntligen på mitt finger; KULRINGARNA!
Dessa Kulringar är 1.6mm breda och lika tjocka.
Kulringarna kan kombineras på flera olika sätt, nedan är några kombinationsmöjligheter på Kulringar & namnringar. Namnringarna är 2mm breda och 2mm tjocka på bilderna:
Kulring mellan två handstansade namnningar

Kulringar på var sida om en namnring

Kulringar mellan tre namnringar i silver
Jag lade ut en liten bild på min facebooksida och det är heeeeelt otroligt vad många som gillat & delat den!
Man blir både stolt och otroligt glad att så många också gillar mina Kulringar!

Inga kommentarer: