tisdag 6 mars 2018

Heja!

Alla härliga, fantastiska människor - Heja säger jag!
Kämpa på, ha roligt och se varandra. Säg "Hej!" vettja! Brassa iväg ett leende och jag lovar du får ett tillbaks. Här har jag fått smida en "Pepp-Ring" med HEJA MIG instansat. 
En GladRing, skulle jag säga! Unika silversmycken med beställarens egen text. Det är vad jag får äran att jobba med. Varje dag!

Silverring Heja Mig
Handstansning ligger mig varmt om hjärtat, eftersom det var det jag började med den där gången, för över tolv år sedan... Namnsmycken i form av den Klassiska Silverbrickan kom först.
Jag gjorde den 7mm bred i 3mm godstjocklek, äkta 925 sterlingsilver förstås.

Klassisk silverbricka med handstansad text
Efter Namnhalsbanden med klassiska silverbrickor, amuletter och hjärtan - Och Fyrstavarna!! de blev mäkta populära direkt! så kom Namnringar;

Namnringar,handstansade namn ovanpå och datum på kanten
Efter ringar, armband, namnhalsband och namnörhängen kom fotosmycken.
Fotogravyr på silverbrickor eller guldberlocker. Ulf rattar vår gravyrverkstad på ett förträffligt sätt och jag imponeras både av hans utveckling och stora kunskaper!...

Sedan har alla enkla smyckesdesignformer utvecklats under åren. Namnringarna blev både tjockare och smalare, de blev förlovningsringar och vigselringar. Silverringar kombinerades med gulddetaljer i 18karat. Guldringar pryddes med både infattade stenar - ja silverringarna också förstås! och när jag tyckte att vi hade ett enormt stort sortiment såg jag dag för dag och beställning efter beställning hur vår smyckeskollektion vi kunde erbjuda blev ändå större och större!...

Att få den stora äran och förtroende det innebär att tillverka ett så högst personligt smycke efter önskemål är så fantastiskt roligt! Alla smyckesidéer, guld och silverdrömmar vi får förverkliga!...

Heja oss, säger jag och ler brett!

Kika gärna in på min hemsida; www.alskadebarn.se
Eller på vårt instagram ( klicka på bilden här i högerkolumnen! )

Inga kommentarer: