torsdag 29 oktober 2009

Alla helgons helg.

5mm fyrstav, med berlock Pärlor i kedja och Mattat silverhjärta på Ankarkedja.


Min vardag är full av helgon.
Inte för att jag är synsk, eller tror på spöken eller så. (Men man kan ju aldrig veta..)
Vad jag vill mena är alltså att omkring mig går vissa (många) människor omkring med osynliga glorior...
Sådana där människor som man inte är riktigt säker på att det verkligen inte strålar ett svagt, svagt sken omkring då natten är mörk utanför...
Som man inte riktigt kan se om det är bara strålglans och postivit tänk ur ögonen eller om det kanske är någonting annat där.
Någonting mer... Någonting större...

När man möter en sådan person så kan man, om man tillåter sig till och om man tar sig tiden det tar att känna hur det liksom darrar till i tillvaron runtomkring en.

Man märker att det är något men kan inte sätta fingret på det riktigt...

Kärleken tycker jag det är så med också.
Den innerliga kärleken till mina barn till exempel.

När de kommer springande mot en på skolgården och i dagislokalerna.
Då det strålar omkring dem och omgivningen liksom suddas lite i kanterna.
När min medvetenhet är deras och deras allena.

Att stanna till då och känna efter lite extra... Då är det kärlekens helighet i luften.

Det kan vara då man möter en ökänd människa också.
Någon man aldrig sett förut, eller hört tala.
Då det bara känns. Rätt.

Jag tror på Änglar.
Jag vill tro att det finns änglar runtomkring oss, goda energier, kanske man skulle kunna kalla det för att inte bli tagen som knasig av gemene man.

Det finns många i min närhet som är vanliga människor, men som jag skulle vilja kalla mina änglar.
Änglar är vackra tycker jag. De sprider värme och ger godhet ur sin närvaro och gnistrar mot mig ur ögonen med härliga energier...

Vänlighet, godhet och varma tankar mot sin nästa.
Fint, tycker jag.

Kommande helg är det ju Alla helgons dag på lördag.
Jag önskar att alla kunde hjälpa till att värma vår tillvaro nu denna höstdag med att sprida några "ringar på vattnet" av värme och omtanke till den man möter.

Och att alla får en mycket vacker och fin dag, med änglarna omkring oss!

Inga kommentarer: