måndag 5 oktober 2009

Vilken helg...


Alltså, jag fattar inte hur snabbt tiden - timmar-dagar-veckor kan gå egentligen?!
Jag kommer snart att fira 85årsfödelsedag om det skall fortsätta såhär!...
Hoppas jag har en stor härlig familj då och ett helt gäng barnbarn!

I fredags ringde en nybliven pappa.
Hans dotter hade just blivit tre timmar gammal och han behövde ett vackert smycke med dotterns namn - EMILIA - på till sin tjej.
SJÄLVKLART!!! Expressleverens förstås!
Ibland känner man liksom för riktigt "personlig leverering" och hela kittet!
Han var så rar, omtumlad och lycklig. Vi pratade en liten stund.

Jag minns den första tiden med en (eller, vi fick ju två) liten, liten nyfödd bebis..
Jag minns kylan och snön utanför och jag minns kärleken...

I helgen har mina stora barn, nu har de blivit 6½år och lillemannen har hunnit bli 3år och två månader.
Alla brallor har de vuxit ur, typ.
Så vi begav oss och handlade hela familjen!
Stannade och åt lunch på restaurang och jag bara konstaterar:
Mina kids är fantastiska! Så snälla och väluppfostrade. Det var en fröjd att göra en sådan här utflykt.
Jag var något eftertänksam och tänkte att kanske borde vi åka till något lek-ställe eller vildmarksbana-betonat, men vi behvöde ju shoppa på oss både brallor och skor. Skor måste de ju prova nuförtiden...

När vi kom hem på lördagseftermiddagen tände vi en brasa och njöt av att vara lediga.

På söndagen kom farmor och farfar. Uffe bjöd på Blodpuddig till lunch - som jag lite småsnajdigt skippade...
Sedan gav de sig iväg uti skogen.
Mamman-jag var alltså själv hemma?! Hur ofta händer det?!

Satte mig med septemberbokföringen och är klar med det nu.
Så härligt att ligga i fas, och gärna en stund före tycker jag!

Nu skall jag uppdatera webbutiken litegrann.
Sedan blir det kurs ute i verkstaden här i Söderby.
Stansningskurs.

Inga kommentarer: