måndag 30 maj 2011

Jag VANN!!





Alltså, jag vinner inte. Har aldrig gjort. Förrän nu.
Jag gick alltså och vann en blomsterurna.
Som då inte var "född", utan jag fick önska...
Jag gav trädgårdsmästarinnan helt fria händer, men detta hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat drömma om.

Hörrni, det är Silverpäronträd i mitten av urnorna!!
Kärleksört känner jag också igen, och så någon sorts flerfärgad fyrklöver!
De är helt fulla av olika växter, och faktiskt så tunga att de står kvar nere på garageuppfarten ännu.
Vi var tvungna att smida klart dagens expressbeställningar inför skolavslutningarna, men så snart vi får "eftermiddagen ledigt" och barnen kommer hem skall vi baxa upp dem på varsin skateboard och dra upp dem till säkrare plats.

Inte för att jag förstår hur någon skulle kunna (lyfta) stjäla dem, men jag vill kunna njuta av dem från mitt kontorsfönster, och sedan se dem varenda gång vi passerar ut och in från huset.

//
Uppdaterat 18/6 -2011.
Tydligen så blev vinsten inte helt gratis. Det blev en dyrköpt läxa för mig.
En faktura på 2883:- kom i min mailbox igår.

Nu blir dessa blomsterarrangemang istället en ständig påminnelse - varje gång jag passerar dem - hur blåögd och godtrogen jag är.

Inga kommentarer: