måndag 17 oktober 2011

Svår släng av designinspiration!

Kunde knappt sluta skissa på ett smycke som snabbt växte fram i mitt medvetande idag.
Svårt att inte sätta tänderna i det på en gång.
Vi har ju en del smycken att smida i silvervekstaden också.
Man kan ju inte bara sitta på kontoret (eller annat fritt ställe) och låta fingrarna med pennas hjälp låta hjärnans funderingar ta form på papper.

Man måste ju jobba också.

Vi får mängder med inbjudningar om att ställa ut på mässor.
Och jooodå, det låter så kul!!!
Men tiden tryter.

Om jag bara hann...

Jag både ser och hör andra egen-företagare som ställer ut på mässor, och jag fattar inte hur de hinner med.
Fast lycka för mig är förstås att ha så mycket att göra i jobbet så man inte behöver (?) springa runt och synas.
För jag vill helst inte synas... Fegisjag.

Men jag säger; Lite spännande vore det allt att få möta människor och prata om min vision, våra smycken och hur vi jobbar.
Varje smycke skapas unikt, med stor stolthet och glädje efter kundens egna önskemål.
Jag ser mig som kundens eget verktyg.
Och jag är makalöst stolt över att jag får förtroendet att så göra, till så många.
Det är Lycka, det.

Dock har jag bestämt, att unna mig den tid som behövs för att skapa ett nytt smycke.
Igen.
En helt ny form.
Håll utkik. ;o)

Här är en "klassiker" i ny tappning enligt kundens design;
Klassisk armbandsbricka, dubbelradig, i läderrem med ställbara knutar. (Texten står på baksidan!)
Tack för att vi får skapa så betydelsefulla smycken!♥

Inga kommentarer: