söndag 16 oktober 2011

Veckoslut.

Lugnet sänker sig över vårt lilla hus i skogskanten.
Barnen och pappan sitter i badkaret.

Helgen har bjudit på korta sovmornar.
Handbollsmatcher nästan hela lördagen.
Jag har två grymma kids på handboll!
Trodde aldrig jag skulle gå igång så på P03s spel i turneringen!
Skitkul var det!
Lite förvirra(n)de till en början, så det blev storstryk i den första matchen, men sedan frammanade de sin briljans!
Man blir stolt!

Jag har råkat anmäla mig som fikaansvarig på sammandragsfinalmatchen.
Idéer har bollats, och jag har en någorlunda plan att följa upp.
Skall bli kul.
Det viktigaste är förstås att barnen tycker det är kul!

Jag och en kompis tog hunden och ett par påsar och gick på svampjakt efteråt.
Skönt att vila både röst och huvud efter en dag fylld av ljud och intryck.
Påsarna blev överfulla och vi kavade hemåt där våra män lagat en fantastiskt god middag.

Söndagen har vi tillbringat ute på tomten och höstfixat.
Och en del i soffan.

Nu stundar tydligen Starwarsfilm i storasängen.
Skall ansluta om en stund. Hoppas jag inte somnar bara...

Får man säga att man längtar till jobbet imorrn?
Då gör jag det.

Örhängsknappar i 925 Sterling Silver. Maskinfräsning nummer 22.

Inga kommentarer: