lördag 24 mars 2012

Personalmöte.

Häromdagen var jag på någonting som kallades Emeet.
En stor mängd (250st) Ehandlare och några av våra leverantörer var där.

Nä, inga av mina leverantörer.
Jag har inte så många.
Köper silver och guld från ett par olika leverantörer - vilkas sortiment kompletterar varandras.
Skulle gladeligen använda en om det gick, bara.

Men mötet vi var på var i Postens huvudkontor i Solna.
Jojo.
Man fick köra bilen i morgonrusningstrafik sniffande nära storstan, minsann.

Det gick vägen med lite GPSuppbackning. ;o)

Någonting jag uppmärksammade var att det var mycket mer av män där, än kvinnor.
Mötet var en "unconference" med många rum där man själv kunde boka samtalsämnen.

Det togs upp många intressanta ämnen och jag lärde mig mycket!
En annan sak är ju att få träffa (så många!) andra som jobbar liknande mig själv!
Ehandel är ju kanske inte någon av världens mest sociala engagemang.
Inte IRL, face to face i alla fall. Särskilt inte om man inte har några anställda.

Så vi hänger en del på forum, och i sociala medier...
Några ansikten kände jag igen, och andra hade tydligen koll på mig till och med!
Jag fick särskilt en väldigt fin komplimang och gladde mig ända in i hjärtat!...

Såhär är det.
Mitt jobb. Alltså.
Jag är ju Ehandlare.
Jag är silversmed - eller kalla det smyckesdesigner. För jag har aldrig provat göra varken corpus (latinskt uttryck om metallföremål med en "kropp") eller bestick.
Jag är egenföretagare och nån sorts entreprenör. Vad man nu lägger för innebörd i det ordet.

I alla fall träffade jag många likar på Emeet
Många oerhört kunniga inom sina branscher, och många driftiga och engagerade personer!

Någonting som är viktigt har jag märkt - för mig - är att få dela lite tid med andra företagare, och som tur är finns det flera som håller med mig om detta här i Uppsala!
Jag har många företagarvänner jag verkligen ser upp till, och försöker träffa på regelbunden basis.
Sedan finns ju sociala medier också förstås.
Facebook och Twitter som är mina fikapaus-andrum!
Som en fika i korridoren på "kontoret" du vet.

Jag har en hel del tankar i skallen efter det här mötet.
Man må vara stark ensam, men det är tillsammans man inser många av sina styrkor.

Inga kommentarer: