söndag 25 mars 2012

Tankar om/av mig som företagare.

Jag är så jäkla glad.
Jag är så otroligt tacksam.
Jag är stolt och ödmjuk ända in i hjärtat att jag får hålla på med det jag "gör på jobbet" med allt vad det innebär!

Mitt förra inlägg berättade jag att jag varit på konferens ( eller unconference som det kallas då ingen agenda finns och man själv är delaktig i högsta grad av diskussionerna som äger rum!) med en massa andra företagare i ehandelsbranschen.

Jag har lyssnat till många andra historier och tankar om företagande.
Jag har hört frågor, svar och allt däremellan.

Jag har lärt mig väldigt mycket.
Och jag har lärt mig om mig själv!

En sak som har blivit mer och mer tydlig i mitt företagarsätt.
(Eller - avsaknaden därav!)

Mitt företag är ingen "affärsplan." Jag kallar mig inte "entreprenör" eller "affärsutvecklare".

Det jag jobbar med varje dag är att vara ett verktyg i ledet, från en önskan och dröm om ett särskilt betydelsefullt smycke till förverkligandet och överlämnandet därav.

Låter det flummigt och konstigt?...

Inga kommentarer: