tisdag 22 maj 2012

Studentpresenter & Morsdagspresenter!

Mina barns näst yngste kusin, Melker, tycker om pantsenter. Jag tycker om att göra pantsenter.
Fatta vilken egotripp när det ges bort - i kärlek - det du fått skapa med dina egna händer?...
Att jobba med det här, och smida silversmycken i min silververkstad är nog bland det roligaste jag vet!
Namnsmycke, Stora silverhjärtan sammanlänkade

Studentpresent, Klassisk Silverbricka, Namn på andra sidan

Namnsmycke i guld, handstansat

Budskapsamulett. Ett mäktigt namnsmycke i silver

Namnhalsband, IDbricka med namn som korsord!

Namnring i silver, Omlott. Handstansad med 1mm text 

Armband med personlig text. Alla delar äkta silver förstås.

Silverring med namn och datum. 

Slipsnål i silver med din egen text!

Betydelsefulla smycken!
 Stort silverhjärta i vaxad bomullsrem.

Manschettknappar i silver, handstansad text 2mm tecken.
Sådär. Det blev några bilder på dagens smyckesskörd från min silververkstad. Mer bilder än text.
Som i min vardag just nu - denna årstid av högtider - mer silversmide och smycken än sömn! ;o)


Inga kommentarer: