måndag 10 september 2012

Lördagssmide & presenter!

Födelsedagspresent som överlämnades samma dag som den smiddes.
Trestav med karbinspinnhake.
 Nej, det var inte jag som gav bort den... Telefonen pep redan innan jag vaknat på lördagsmorgonen, och efter bedjande ord på SMS så gick jag ut i silververkstaden.
Ibland känner man ju att man bara måste hjälpa till med världens bästa presenter, hur bråttom det än är. ;o)

Här, en födelsedagspresent till en man som, dagen innan min egen födelsedag, fyller 90 år.
Jag vill nog också bli minst nittio år... Och ha massor av barnbarn och tid!
"Talande" slipsnål.

HEDDA fick en lillebror! Mormorens smycke kom tillbaks till vår silververkstad, och lillebrors namn stansades in såklart!
Fyrstav 5mm i Spinnhake

Runda smycken är ju så snyggt!
Rejäl Budskapsamulett på kulkedja

Viktigt datum. Vad kan väl vara en snyggare kom-ihåg-lapp än ett silversmycke att bära runt halsen?...
Klassisk silverbricka med texten vågrätt

Inga kommentarer: