lördag 16 mars 2013

Vårlördag!

Vilken ljuvlig dag jag haft idag!  Visst, lite "grus i skorna" med oense barn "Vem skall ha sparken och vem har haft den mest de senaste tre minuterna" eller "Han förstörde pulkabacken!" och sådant.
Men inget som inte gått snabbt över!
 Vi hittade bra traktorspår som fick vara pulka"rännor". Är mycket högre än vad det ser ut, och jag looovar att man fick upp en rätt schysst hastighet. Min rumpa intygar!...
Sen hittar ju barn en massa saker i naturen också. Som den här isstoden... Glimmande världsvackert i solen!
 Barnen hittade jättespår i snön när jag drog med dem på långpromenad med hunden i skogen.
(De var måttligt intresserade av en skogspromenad, men jag lockade med ett äventyr, och då fick vi ju det - såklart!... Jag försökte få Sigge, vår hund att göra några spår bredvid så man skulle inse storleksskillanden, men han var inte särskilt medgörlig just där, ochg jag var rätt att han skulle trampa sönder innan jag fick till bildbevis. Vad kan det vara, tro?... Grizzly trodde granntanten till barnens stora förtjusning...

Inga kommentarer: